Poniedziałek: 9.30-13.30

Wtorek: 11.15-13.15

(w dniu zebrań i konsultacji z rodzicami od 16.00 do 18.00)

Środa: 12.15-15.15

Czwartek -----------

Piątek: 11.00-12.00

Pedagog szkolny: Danuta Gromczyńska

Zobacz ulotkę!!!

Stypendium szkolne może otrzymać uczeń, w którego rodzinie dochód na osobę nie przekracza  528 złotych netto.

Wnioski o udzielenie stypendium rodzice powinni złożyć do pedagoga szkolnego SP 45 do 15 września 2020 roku.
Szczegółowy regulamin udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym znajduje się na tablicy ogłoszeń przy wejściu do szkoły, u pedagoga szkolnego oraz na stronie Urzędu Miasta pod wskazanym poniżej adresem.

https://lublin.eu/mieszkancy/edukacja/dla-ucznia/stypendia-szkolne/

Danuta Gromczyńska

Pedagog Szkolny

Centrum interwencji Kryzysowej
ul. Probostwo 6A, 
20-089 Lublin

Pierwszy kontakt
– umawianie/odwoływanie spotkań, sprawy interwencyjne: 81 466 55 46

Sekretariat

– sprawy organizacyjne: 81 466 55 47

Telefon Zaufania

– całodobowy dyżur psychologiczny: 733 588 900
– dyżur psychologa pon-pt 7:00-19:00: 733 588 600

Ośrodek Wczesnej Interwencji

– dla os. z problemem alkoholowym: 81 466 55 47

http://www.cik.lublin.eu/

center

Obraz może zawierać: tekst

niebieska linia

Polecam poniższe strony:

www.superkid.pl

www.miastodzieci.pl

www.ortograffiti.pl

     
                                                          
                                                                       D. Gromczyńska - pedagog
          Po wejściu na stronę https://dziecisawazne.pl/wydawnictwo-natuli/  znajdziemy propozycje ciekawych artykułów i tematów, między innymi :
           • Jak rozmawiać z dzieckiem, które się boi?
           • Przemoc w białych rękawiczkach, czyli o zawstydzaniu dzieci.
           • Nie kłam kochanie. Jak się zachować gdy dziecko mówi nieprawdę.
           • Pozytywna dyscyplina - czy to w ogóle możliwe.
           • 5 rzeczy, o których warto pamiętać rozmawiając z dzieckiem 
             w sytuacjach trudnych.
           • 20 sposobów na to, jak zapytać dziecko „Jak było w szkole?”bez
             użycia słów „Jak było w szkole”.
           • „Jesteś zły, co za niedobre dziecko”- o różnicy między nazywaniem
             dziecka a nazywaniem jego zachowania.
 
                                                                       D. Gromczyńska - pedagog
 
W związku z zagrożeniem epidemiologicznym placówki kulturalne w całym kraju zawiesiły  swoją działalność. Nie oznacza to, że nie  mamy dostępu do spektakli teatralnych, baletowych, oper, koncertów czy filmów nie wychodząc z domu. Pod adresem https://ninateka.pl możemy obejrzeć  ponad 6 tysięcy filmów, spektakli, koncertów, słuchowisk, programów publicystycznych -  legalnie i bezpłatnie dla widzów w każdym wieku. Dzięki projektowi https:/iteatr.tvp.pldostępne  są  spektakle dla dzieci i młodzieży realizowane przez teatry szkolne z całego kraju. Na platformie http://vod.teatrwielki.pl obejrzymy realizacje teatralne produkcji Teatru Wielkiego i Opery Narodowej.
   
BIBLIOPOMOC - to prezentacja wybranych, wartościowych książek dla dzieci i młodzieży według alfabetycznie uporządkowanych tematów np.pod literą „P” znajdziemy książki  o  tematyce   podróżniczej,   pokonywaniu trudności, czy przyjaźni. Wszystkie  są   krótko  opisane, zawierają też wiek docelowego czytelnika. Zapraszamy na stronę http://bibliopomoc.hekko24.pl
 
https://kulturadostepna.pl/on-line/wirtualne-muzea -  zwiedzamy online muzea z całej Polski oraz uczestniczymy w wirtualnych spacerach po ciekawych i zabytkowych miastach.
https://artsandculture.google.com - zbiory najwspanialszych muzeów świata.
Te wszystkie propozycje możemy oglądać legalnie i bezpłatnie.

Zachęcamy rodziców do zapoznania się z materiałami przygotowanymi przez Policję w ramach programu Żyj Bezpiecznie.

http://www.zyjbezpiecznie.policja.pl/zb/dzieci-i-mlodziez/47358,Jak-chronic-dziecko-w-sieci.html

 zyj bezpiecznie

Wskazówki dla uczniów istotne podczas nauki.
        
            - Ustal co masz do zrobienia.
            - Rozpisz na kartce harmonogram zadań od najważniejszych do najmniej ważnych.
            - Ucz się naprzemiennie, to znaczy przeplataj przedmioty ścisłe z humanistycznymi.
            - Ucz się intensywnie przez 30-40 minut, najlepiej chodząc, gestykulując, mówiąc na głos.
            - Sporządzaj notatki .
            - Po 30-45 minutach zrób krótką przerwę, podczas której powinieneś być w ruchu.
            - Przewietrz pokój.
                     ZAPAMIĘTUJEMY lepiej gdy:
             *Powtarzamy materiał ze zrozumieniem.
             *Podejmujemy naukę częściej i przyswajamy materiał mniejszymi partiami rozkładając naukę w czasie.
             *Recytujemy na głos.
             *Powtarzamy więcej razy niż konieczne jest do nauczenia się materiału i utrwalenia.
             *Powtarzamy materiał w całości, a nie dzielimy na części.
             *Wierzymy we własne możliwości.
             *Pamiętamy lepiej to, co kontrastuje z tłem używając kolorowych zakreślaczy.
             *Unikamy zakłóceń w nauce rozpraszających naszą uwagę.
                    PAMIĘTAJ! Każde powtórzenie wzmacnia utrwalenie i jest sygnałem dla mózgu, że dana informacja jest ważna!

W  związku z obecną sytuacją nastąpiło wiele zmian w naszym życiu.

Koniecznością  stała  się nauka  na  odległość. Bardzo ważne  jest  więc zorganizowanie  dzieciom  odpowiednich  warunków nauki w domu aby ten czas był efektywnie wykorzystany. Wychodząc naprzeciw potrzebom Rodziców propozycja kilku przydatnych wskazówek, które ułatwią naukę dzieciom w domach.

       
          .  W rozmowach z dzieckiem podkreślaj znaczenie i wartość nauki w życiu człowieka,
          .  Doceniaj pracę i samodzielność dziecka,
          .  Dostrzegaj osiągnięcia dziecka - to go motywuje,
          .  Podkreślaj mocne strony dziecka,
          .  Wskaż, nad czym mogłoby jeszcze popracować,
          .  Zachęcaj do samooceny,
          .  Zamiast  kontrolować i wypytywać, słuchaj uważnie i okaż zrozumienie dla uczuć swojego dziecka,
          .  Nie krytykuj, nie oceniaj ,
          .  Oddaj dziecku odpowiedzialność za naukę, gdy o czymś zapomni, pozwól mu ponieść konsekwencje i zachęć do wyciągania wniosków,
          .  Nie stawiaj wymagań, które przekraczają możliwości dziecka,
          .  Pomagaj w rozwinięciu umiejętności potrzebnych w nauce,
          .  Naucz dziecko traktować naukę jak wyzwanie,
          .  Wspieraj!
 
 
                Jak zorganizować  dzieciom warunki do nauki w domu
                        
        Wskazówki dla rodziców :
       
        1. Zanim dziecko usiądzie do zeszytów, warto zadbać, by nic go nie rozpraszało.
        2. Zadbaj by miało swój kącik do nauki przystosowany do wzrostu dziecka.
        3. Na biurku powinny być rzeczy aktualnie potrzebne do pracy.
        4. Zadbaj o odpowiednie oświetlenie.
        5. Zadbaj o odpowiednią temperaturę w pokoju, 20-21 stopni Celsjusza,
        6. Dziecko nie może odrabiać zadanych prac przez dwie godziny bez przerwy. Podczas nauki wskazane są krótkie 10-15 minutowe przerwy.
        7. W czasie pracy dziecka, dyskretnie sprawdzaj czy rzeczywiście się uczy.

Oferta wsparcia poradni psychologiczno-pedagogicznych

Lp.

Placówka

Dyżury stacjonarne

Kontakt

Informacje dodatkowe. Rodzaj porady

1

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 1

ul. Pogodna 54

Dyrektor – Katarzyna Wrońska

 

Sekretariat czynny

8.00-14.00

 

tel.: 81 745-85-52, 81 745-75-78,

609 07 44 34

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

www.ppp1.lublin.eu

 

Teleporady udzielane przez psychologów, pedagogów, logopedów.

 

2

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 2
ul. Radości 8

Dyrektor - Alicja Rogowska

Sekretariat czynny

8.00-15.00

tel. 81 44 23 001;

882 436 857

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

www.ppp2.lublin.eu

Pracownicy (pedagodzy, psychologowie, logopedzi, terapeuci) pracują zdalnie oraz podczas dyżurów w Poradni.

Zgłaszające się osoby mogą uzyskać pomoc w formie konsultacji, porad, wsparcia psychologicznego, instruktażu.

Można się z nimi skontaktować telefonicznie przez sekretariat poradni lub mailowo .

Ponadto funkcjonuje strona internetowa www.ppp2.lublin.eu oraz strona na facebooku, gdzie zamieszczane są przydatne informacje.

 

3


Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Nr 3 w Lublinie
ul. Rzeckiego 21


Dyrektor - dr Ewa Ziarek

Sekretariat czynny

10.00 - 14.00

tel. 882 431 340,

882 431345

poczta@Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

www.ppp3.lublin.eu

 

Poradnia udziela wsparcia  psychologiczno-pedagogicznego uczniom, rodzicom i nauczycielom z przedszkoli i szkół z rejonu działania PPP3 telefonicznie w godz. 10.00 - 14.00.
Możliwy jest też kontakt mailowy z pracownikami opiekującymi się
daną szkołą. Adresy e-mailowe dostępne są na stronie www poradni.

 

4

Zespół Poradni nr 1
w Lublinie, ul. Magnoliowa 8


Dyrektor - Małgorzata Długosz

Sekretariat czynny

8.00-14.00

tel. 81 747 35 26,
509 731 851

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

www.zp1.lublin.eu

Poradnia pełni dyżury telefoniczne w celu
udzielania wsparcia psychologicznego potrzebującym
zarówno klientom poradni jak i innym osobom.
Informacja zamieszczona jest na stronie internetowej poradni i na facebooku.

5

Zespół Poradni nr 2

w Lublinie, ul. Żołnierzy Niepodległej 1

Dyrektor dr Piotr Szczukiewicz

Wicedyrektor - Ewa Bartos

Sekretariat czynny

9.00-13.00

tel. 81 532-63-40

81 532-48-22

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

www.zp2.lublin.eu

 

 

Telefoniczne porady zatrudnionych pracowników

6

Zespół Poradni nr 3 w Lublinie

ul. Młodej Polski 30,

Dyrektor - dr Bożena Cioch

Sekretariat czynny 8.00-16.00

tel. 81 741 09 30

501 37 00 90

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

www.zp3.lublin.eu

 

Osoby potrzebujące wsparcia psychologicznego - dzieci, rodzice i inni bliscy, nauczyciele oraz wszyscy, którzy takiej pomocy potrzebują - mogą ją uzyskać pod numerami telefonów Zespołu Poradni nr 3:
Szczegółowy harmonogram dyżurów wraz z adresami e-mail pracowników (psycholog, pedagog, logopeda, rehabilitant) dostępny jest na stronie internetowej poradni.

Kilka dni temu ukazała się darmowa publikacja wydana przez wydawnictwo Oleksiejuk „ MASZ TĘ MOC”. Twórcy książki tłumaczą czym są wirusy i jak można się nimi zarazić. Pokazują również jak ważna jest dbałość o higienę, częste  mycie rąk, ograniczenie  kontaktów z osobami starszymi - nawet z dziadkami. Zalecenia  WHO oraz Ministerstwa Zdrowia zaprezentowane zostały w bardzo atrakcyjnej formie dla dzieci. Wizerunek koronawirusa nie wywołuje strachu. Twórcy pomagają też oswoić się dzieciom z coraz częstszym na  ulicach widokiem lekarzy, pracowników Sanepidu, czy ratowników medycznych w kombinezonach. Po lekturze książki znika niepokój, utrwalone zostają zasady związane z dbałością o zachowanie higieny. Książka obecnie jest udostępniona w wersji czytanej przez lektora. Poniżej zamieszczamy film zawierający tą publikację.

Szanowni Rodzice, Drodzy Uczniowie!

W związku z zaistniałą sytuacją epidemiczną i tym samym brakiem możliwości osobistych spotkań i bezpośrednich rozmów z uczniami i rodzicami, informuję o możliwości kontaktu z pedagogiem szkolnym za pomocą poczty służbowej lub dziennika elektronicznego. Proszę również w sytuacjach pilnych, nie cierpiących zwłoki kontaktować się z wychowawcą klasy z prośbą o przekazanie informacji pedagogowi.

Obecne godziny kontaktów z pedagogiem: od poniedziałku do czwartku w godzinach 9.00 - 13.00. E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Jednocześnie informuję, iż instytucją wspomagającą pracę naszej szkoły jest Zespół Poradni nr 3 w Lublinie - Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna nr 6 ul. Młodej Polski 30, telefon 81 741-09-30.

Zachęcam również do kontaktu i skorzystania ze wsparcia psychologów i terapeutów z Fundacji Sempre e Frente ( szczegóły na stronie internetowej naszej szkoły. Telefon do Fundacji: 690-080-886 lub e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Życzę Rodzicom i Uczniom dużo zdrowia i pogody ducha.

Danuta Gromczyńska - pedagog SP nr 45

   1.Darmowa książeczka pomoże wytłumaczyć najmłodszym czym jest
      koronawirus. Dostępna jest za darmo w PDF.
      Internetowa publikacja ma wesprzeć rodziców w rozmowie z dzieckiem
      i wyjaśnienie na czym polega zagrożenie.Treść opowiadania jest
      dostępna bezpłatnie na stronie : www.mamyprojekt.pl oraz w kilkunastu
      wersjach językowych na stronie: www.mindheart.co/descargables.
      Krótkie ilustrowane opowiadanie o koronawirusie zostało opracowane 
      przez  kolumbijską psycholog. Jej polską wersję przygotował zespół,
      który realizuje wiele ciekawych  projektów edukacyjnych.
   2.Co robić, gdy się martwisz? ,autor dr Dawn Huebner -to bestsellerowy
      poradnik dedykowany dzieciom w wieku 6-12 lat, który w nowatorski
      sposób edukuje ,motywuje i uczy jak radzić sobie z lękiem.”Bogate 
      ilustracje i liczne ćwiczenia, umożliwiają dziecku opowiedzieć o swoich
      obawach a jednocześnie pobudzą je do ekspresji twórczej.”
    3.”Strach- wróg czy przyjaciel”. Jak pomóc dziecku zmierzyć się z tym 
      co budzi w nim lęk? Dzięki poznaniu technik przeciwlękowych dzieci
      uczą się panować nad sobą ,unikać niebezpieczeństw i pokonywać swoje
      słabości.Książka zawiera zeszyt porad dla rodziców.
    4.”Co robisz z problemem”-autor Mae Besom.Książka, która powinna 
       znaleźć się w biblioteczce każdego dziecka w wieku 6-8 lat.
       Książka wyjaśnia czym są problemy ,co robić kiedy się pojawią -jak się
       zachować i postępować. Uświadamia, że problemy same nie znikają,
       trzeba je rozwiązywać jednocześnie ucząc jak to robić.
    5.”Jak uczyć się skutecznie”!Przewodnik omawiający problemy związane 
        z organizacją nauki, ustaleniem harmonogramu pracy,motywacją, stylami
        uczenia się, metodami powtarzania materiału, radzenia sobie z lękami 
        i stresem.Książka pomoże rodzicom i dzieciom we wspólnej pracy nad
        polepszeniem efektów w nauce.
Danuta Gromczyńska
Pedagog szkolny

W procesie nauczania – uczenia się, niezwykle ważnym zagadnieniem jest higiena pracy ucznia w szkole i domu. Organizacja nauki szkolnej i domowej to czynniki, które w istotny sposób wpływają na postępy w uczeniu się.
Możliwości percepcyjne uczniów najmłodszych różnią się znacznie od możliwości uczniów starszych. Ustalono, że dzieci pierwszych klas szkoły podstawowej w wieku 7 – 10 lat mogą skupić uwagę na lekcji przez około 20 minut. W wieku 15 lat czas ten przedłuża się do 30 minut. Przemęczenie powstaje po wysiłku długotrwałym, nawet niezbyt intensywnym, ale nie przerywanym chwilami odpoczynku. Pierwszymi objawami zmęczenia uczniów są: rozproszenie uwagi, nadmierna pobudliwość, drażliwość i żywość, pobudzenie ruchowe, które mogą następnie przejść w objawy apatii, senności oraz brak zdolności skupiania uwagi.
Aby zapobiec występowaniu tych objawów należy stosować przerwy w nauce i odpowiednio je wykorzystywać poprzez relaks i czynny wypoczynek, najlepiej na świeżym powietrzu.
Niezmiernie ważnym elementem higienicznym jest racjonalny tryb życia ucznia, który regulowany prawidłowym rozkładem organizacyjny dnia wdraża do systematyczności oraz nawyków higienicznych. W rozkładzie dnia powinno przestrzegać się przede wszystkim prawidłowej proporcji między trzema elementami: snem, zajeciami ruchowymi oraz nauką w szkole i w domu. Oczywiście rozkład dnia ucznia w dużym stopniu jest wyznaczony przez obowiązki szkolne. Sen powinien odbywac się tylko w nocy od godziny 20 –tej dla dzieci młodszych i od 20.30, 21.00 dla dzieci starszych i trwać: 12 godzin – dzieci 5 –8 lat, 11 godzin – dzieci 11 lat, 10 godzin – dzieci 11-15 lat, 8 – 9 godzin dzieci powyżej 15 lat.
Drzemki kilkudziesięciominutowe po nauce w szkole mogą być higienicznie uzasadnione, jednak sen kilkugodzinny w ciągu dnia jest niewskazany, narusza bowiem rytm biologiczny aktywności dziecka.
Racjonalna organizacja pracy wymaga więc od ucznia nie tylko dobrej znajomości zadań, jakie ma do wykonania, ale też orientacji, jaką wybrać taktykę, jak ukierunkować przebieg swojej nauki w domu. Pomóc w opanowaniu skutecznych metod uczenia się mogą rodzice, środki masowego przekazu, a przede wszystkim nauczyciele.
Zborowski proponuje następujące rozłożenie odrabiania pracy domowej:
- odrabianie na przemian zadań trudnych i łatwych, co zapobiegnie szybkiemu zmęczeniu,
- przeplatanie zadań pisemnych ustnymi oraz przestrzeganie następującej zasady: do odrabiania zadań z następnego przedmiotu przechodzić dopiero po dokładnym opracowaniu materiału z przedmiotu przygotowanego poprzednio.
Proponuje on również następujący regulamin odrabiania pracy domowej:
1. Odrabiaj zadane prace zawsze w tym samym czasie, najlepiej między godziną 16-20.
2. Odrabiaj lekcje w tym dniu, w którym zostały zadane.
3. Rozłóż równomiernie pracę na poszczególne dni tygodnia.
4. W każdym dniu wykonaj najpierw zadania bieżące, po ich ukończeniu przystępuj do odrabiania zadań okresowych (powtórki, lektura, referaty, sprawozdania).
5. Przed pracą przewietrz pokój, przygotuj stół, przejrzyj rozkład lekcji, przygotuj potrzebne podręczniki, zeszyty i przybory do pisania.
6. Po zapoznaniu się z całością pracy, ułóż jej plan (ustal kolejność wykonania zadań, zaplanuj krótkie przerwy między poszczególnymi zadaniami).
7. Pracuj równomiernie, starannie, bez pośpiechu.
8. Po ukończeniu pracy przygotuj potrzebne ci na następny dzień do lekcji książki, zeszyty i przybory.
Uczeń, który będzie posiadał taki regulamin nauki, przyswoi sobie jego zasady i będzie stosować się do nich, na pewno straci mniej czasu na czynności przygotowawcze, jego praca będzie bardziej efektywna, a tym samym łatwiej i pewniej osiągnie on powodzenie szkolne.

Literatura:
1. Kosicki B. „Wybrane zagadnienia i ćwiczenia z higieny”
2. Zborowski J. „Nauka domowa uczniów szkoły podstawowej . Proces nauki domowej ucznia”
Opracowała: Joanna Smyk

Wykorzystany tekst referatu pochodzi ze strony http://www.edukacja.edux.pl

Harmonogram zajęć warsztatowych i prelekcji dla uczniów kl. „0-VIII”

I semestr 2019-2020

I Zajęcia warsztatowe prowadzone przez Pracowników Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 3

1) „Skuteczne techniki uczenia się”

26.09.2019  11:25–12:10 kl. 4b

27.09. 2019  10:35–11:25 kl. 4a

2) Stop przemocy i agresji –mediacje

9.10.2019  8:50 – 9:35 kl. 5a

28.10.2019  10:35 –11:20 kl. 5c

                  11:25–12:10 kl. 5b

3) Zajęcia dla Oddziału „0” i klas I „Trening uważności”

26.09.2019, 3.10.2019, 4.10.2019 9.10.2019, 28.10.2019

4) Klub Młodego Mediatora – cały rok szkolny prowadzony przez p. M. Gizę z PPP nr 3

II Zajęcia warsztatowe – program 10 godz. „Stawiam na siebie”

18.09.2019 – 10:35-11:25 kl. VIIIc

III Edukacja dla bezpieczeństwa –zajęcia warsztatowe prowadzone przez p. funkcjonariusza Straży Miejskiej

  • 18.11.2019r.

1. 8:00-8:45 6a s.B-24

2. 8:50-9:35 4b s.B-22

3. 9:45-10:30 5a s.B-7

4. 10:35-11:20 5c s.B-21

5. 11:21-12:10 5b s.B-33

  • 19.11.2019r.

1. 8:00-8:45 6c s.B-23

2. 8:50-9:35 6d s.B-34

3. 9:45-10:30 3a s.E-25

4. 10:35-11:20 3b s.E-19

5. 11:21-12:10 6b s.B-20

IV. Programy edukacyjno-wychowawcze realizowane w kl. 0-III

Akademia Bezpiecznego Puchatka (cały rok)

Kubusiowi Przyjaciele (program ekologiczny)

PEDAGOG SZKOLNY

Pani mgr Danuta Gromczyńska

Szanowni Rodzice, Drodzy Uczniowie. W związku z zaistniałą sytuacją epidemiczną i tym samym brakiem możliwości osobistych spotkań i bezpośrednich rozmów z uczniami i rodzicami, informuję o możliwości kontaktu z pedagogiem szkolnym za pomocą poczty służbowej lub dziennika elektronicznego. Proszę również w sytuacjach pilnych, nie cierpiących zwłoki kontaktować się z wychowawcą klasy z prośbą o przekazanie informacji pedagogowi.

Obecne godziny kontaktów z pedagogiem: od poniedziałku do czwartku w godzinach 9.00 - 13.00. E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Jednocześnie informuję, iż instytucją wspomagającą pracę naszej szkoły jest Zespół Poradni nr 3 w Lublinie - Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna nr 6 ul. Młodej Polski 30, telefon 81 741-09-30.

Zachęcam również do kontaktu i skorzystania ze wsparcia psychologów i terapeutów z Fundacji Sempre e Frente ( szczegóły na stronie internetowej naszej szkoły. Telefon do Fundacji: 690-080-886 lub e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Życzę Rodzicom i Uczniom dużo zdrowia i pogody ducha.

Danuta Gromczyńska - pedagog SP nr 45

 

Godziny pracy pedagoga: (pokój E-13)

poniedziałek  -   9.00-13.00

worek         -   9.00-13.00 (w dniu konsultacji i zebrań z rodzicami od godz. 15.00 do 18.00)

środa          -   10.00-14.00

czwartek     -    9.30-12.30

piątek         -    --------------

INSTYTUCJE I PLACÓWKI POMOCY

  1. Zespół Poradni nr 3

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna ul. Młodej Polski 30

tel. (81) 741-09-30, 501-370-090

(badania psychologiczno-pedagogiczne uczniów mających problemy w nauce, badanie w kierunku dysleksji)

  1. Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie MOPR

ul. Kompozytorów Polskich 8

tel. (81) 466-55-00

(pomoc materialna rodzinie, bezpłatne obiady)

  1. Poradnia Psychologiczna

ul. Staszica 22

tel. (81) 532-85-17

(problemy emocjonalne)

  1. Lubelski Oddział Polskiego Towarzystwa Dysleksji

Plac Litewski

tel. (81) 532-40-31, (81) 532-42-78 w. 194, 184

  1. Punkt konsultacyjny dla rodziców dzieci z nadpobudliwością psychoruchową

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 5

ul. Magnoliowa 8

tel. (81) 747-35-26

  1. Centrum Działania Psychomanipulacji

ul. Królewska 10

Tel. (81) 743-79-84

Pomoc rodzinom, w których występują problemy alkoholowe

  • Przychodnia Terapii Uzależnień od Alkoholu i Współuzależnienia

ul. Karłowicza 1

tel. (81) 532-29-79

czynna od 8:00 – 20:00

  • Katolickie Stowarzyszenie AGAPE

ul. Bernardyńska 5

tel. (81) 534-38-87

(pomoc psychologiczna, prawna, problemy uzależnień)

  • Ośrodek dla Osób Dotkniętych Przemocą

ul. Bazylianówka 44

tel. (81) 747-37-50, (81) 740-36-77

Telefon dla ofiar przemocy w rodzinie:

tel. 800-200-02

PN-PT – 10:00- 22:00

Policyjny telefon informacyjny

(wspomaganie ofiar przestępstw)

(81) 535-51-00 (czynny całą dobę)

Policyjny telefon informacyjno-konsultacyjny:

(81) 535-53-30

 ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

LOGOPEDA

Pani mgr Joanna Jeremicz-Łazuka

 

Wspieranie dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Nie można znaleźć pobierania. ID=45

:
:
:
:

Kiedy dziecko wymaga pomocy w szkole - poradnik.

Nie można znaleźć pobierania. ID=46

:
:
:
:

Poradnik dla rodziców uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi 

 

Nie można znaleźć pobierania. ID=13

:
:
:
:

Nie można znaleźć pobierania. ID=15

:
:
:
: