W dniach 7 i 8 października 2021 r. klasa 8c wraz z wychowawczynią p. Ewą Cydejko udała się na dwudniową wycieczkę do Zamościa i na Roztocze.

Pierwszego dnia wyprawy młodzież spacerowała po zamojskim Starym Mieście, podziwiając Rynek Wielki, Ratusz, mury obronne i bastiony oraz szukając ciekawostek o zamojskim rynku podczas gry terenowej.

Kolejnym etapem naszej podróży był Zwierzyniec. Wędrując po Roztoczańskim Parku Narodowym, weszliśmy na Bukową Górę oraz obejrzeliśmy Stawy Echo. Przy wspaniałej pogodzie podziwialiśmy piękno roztoczańskiego krajobrazu i wyszukiwaliśmy pierwsze oznaki jesieni. Odwiedziliśmy również mały cmentarz mieszkańców wsi Sochy zamordowanych przez niemieckich okupantów podczas pacyfikacji wsi w 1943 r.

Następnie udaliśmy się do pensjonatu „Sosnowe Zacisze” w Suścu, gdzie zjedliśmy smaczną obiadokolację i zakwaterowaliśmy się na nocleg. Po krótkim odpoczynku wyruszyliśmy o zmroku na „Nocną przygodę w lesie” – grę terenową, podczas której młodzież rywalizowała o miano Zdobywców Skarbu. Podczas zabawy uczestnicy wykorzystywali latarki, kompasy, urządzenia GPS i krótkofalówki. Musieli też wykazać się umiejętnością współpracy w grupie i wiedzą z geografii (np. jak wyznaczyć azymut i posługiwać się kompasem). Grę zakończyła wspólna biesiada przy ognisku oraz wesołe śpiewy z akompaniamentem gitary.

Drugiego dnia po śniadaniu powędrowaliśmy niezwykłym szlakiem Szumów Nad Tanwią, które zachwyciły nas swymi malowniczymi, urokliwymi zakątkami. Następnie pojechaliśmy do kamieniołomu Babia Dolina w Józefowie, gdzie weszliśmy na basztę widokową i pospacerowaliśmy wśród urwistych ścian kamieniołomu.

Ostatnim punktem na mapie naszej wycieczki był Krasnobród. Tu obejrzeliśmy zachęcający do wypoczynku zalew oraz wybraliśmy się do Doliny Św. Rocha, na końcu której w pięknym otoczeniu lasów znajduje się drewniana kapliczką św. Rocha wraz z cudownym źródełkiem.

Zmęczeni, ale pełni wrażeń i bardzo zadowoleni wróciliśmy w godzinach wieczornym do Lublina, obiecując sobie, że nie będzie to nasza ostatnia wycieczka w tym roku szkolnym …

Zapraszamy do zobaczenia galerii zdjęć z naszej wycieczki.